Kuidas kirjutada ettevõtte blogi? Kui omad kanafarmi, siis kirjuta munade ilust…

Milline peaks olema ettevõtte blogi? Kuidas luua köitvat sisu? Siin on mõned reeglid, mis mind selle teema juures kõnetavad.

Ma küsisin mitmelt targalt inimeselt: „Mis sa arvad, kas Kergel Sulel peaks olema blogi?“ Sain ainult jaatavaid vastuseid. „Sisuturundus! Halloo!!! Loomulikult!“ Aga üks vastus oli täpsem: „Enne, kui sinult midagi tellida, tahan ma näha, kuidas sa päriselt kirjutad.“ See pani asja paika (kuigi pean juurde lisama, et kliendile kirjutades on kirjutis alati kliendi nägu, mitte Kerge Sule nägu).

Eesmärk ja järjepidevus

Ma olen 100% nõus sellega, et enne ettevõtte blogiga alustamist tuleb paika panna strateegia. Kellele? Kui tihti? Mis teemadel? Mida tahan sellega saavutada? Kuidas mõõdan tulemust?
Kohtan tihti ettevõtete kodulehtedel blogisid, kus leian 2 postitust aastast 2014. „Kas see ettevõte ikka tegutseb veel?“ on esimene mõte. Järjepidevus on ülioluline.

Kirjuta asjadest, millest hoolid  

Kui kirjutad sellest, mis sulle päriselt korda läheb, paistab emotsioon ridade vahelt kätte. Ära muretse üleliia palju oma lugejate pärast. Kui kirjutad tõelise kirega, siis ilmuvad ka lugejad. Las blogi toob nähtavale selle, mille eest su ettevõte seisab, millesse su meeskond usub. Kui omad kanafarmi, siis kirjuta munade ilust… Kui müüd torutöid pakkuvat ettevõtet, kirjuta, kuidas sul ükskord kodus torud umbe läksid ja mis edasi juhtus. Kirjutada saab mõnuga – siis tunneb end mõnusalt ka lugeja.

Unikaalne hääletoon

Blogil peaks olema äratuntav hääletoon (inglise keeles öeldakse selle kohta voice – hääl). Ära kirjuta nagu teised blogijad või õpikud. Püüa eheduse poole ja ära mängi kedagi teist.

Näiteks oleksin mina võinud oma postitust alustada nii – ettevõtte blogi on levinud tööriist sisuturunduse tööriistakastis. Huvipakkuv ja konkreetsele sihtgrupile suunatud sisu aitab ettevõttel hoida oma kliendibaasi ning leida uusi kliente.  

Aga see ei ole Kerge Sule toon. Kerge Sulg tahab kõlada inimlikult ja rääkida lihtsalt.

Tehnilised nüansid tuleb endale selgeks teha

Enne kirjutama asumist mõtle läbi, millisele märksõnale iga postitus keskendub. See omakorda sõltub sellest, kuidas inimesed sinu valdkonnaga seotud infot otsivad. Näiteks praegune postitus on optimeeritud sõnadele „ettevõtte blogi“. Märksõna tuleb kasutada tiitlis (title tag), kirjelduses (description) aadressireal (url) ja muidugi mõistlikkuse piires ka tekstis endas.

Mõtle ka sellele, kuidas blogipostitus inimesteni jõuab. Kas su ettevõte saadab selle välja e-kirjaga? Lülitab uudiskirja? Jagab postitust sotsiaalmeedia kanalites nagu Facebook, Twitter või LinkedIN?

Blogi on suurepärane viis oma ettevõtte turundamiseks. Juhul muidugi, kui ideid on ja sulg jookseb. Ja kui ei jookse, võid alati leida endale koostööpartneri, kes sind aitaks. Kerge Sulega saad kõige lihtsamalt ühendust kontaktivormi kaudu.

 

Inspiratsiooni kogusin siit:

How to write a successful blog for your business
The 20 golden rules of business blogging
How to create a successful company blog
22 parimat tehnikat, kuidas kirjutada perfektseid blogipostitusi kogu aeg